I Musik Til Børn Og Unge er der frit valg på alle hylder
Alle vores undervisere er multiinstrumentalister – intet mindre! Vi ansætter typisk fra musikvidenskab, musikkonservatoriet og lærerseminariet, så dine børn er i gode hænder – lige meget hvilket instrument, de selv får i hænderne.
Musik Til Børn Og Unge er heldige at være en del af et godt netværk i branchen, så vi har altid adgang til en stor pulje af kvalificerede musikundervisere.
Enkeltundervisning
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi anbefaler enkeltundervisningen, da det simpelthen giver os den bedste mulighed for at komme i dybden med stoffet.
Vi skræddersyer et program til dig, der tager udgangspunkt i dit niveau og dine interesser. Dog går vi ikke på kompromis med det stof, du bare skal lære, men vi sørger for at gøre det både sjovt og musikalsk 🙂
Enkeltundervisningen er naturligvis for alle niveauer og omhandler mere eller mindre alle grene af den rytmiske musik.
Holdundervisning
Godt nok anbefaler vi enkeltundervisningen, men det er ikke det samme som at sige, at der ikke er masser af gode ting ved holdundervisning.
F.eks. er der en udpræget social gevinst ved det at gå til instrumentundervisning sammen med andre, og så er det jo naturligvis også lidt billigere.
Vi forsøger at sammensætte et hold af ligesindede musikalske legekammerater og opretter i fællesskab en målsætning for forløbet. Du kan også melde et hold til, som du selv sammensætter, f.eks. med en bror/søster eller en god skolekammerat.
I begge tilfælde får du en fast tid hver uge, så du er sikker på kontinuitet og udvikling i din indlæring.
Priser & Vilkår TilmeldingMød underviserne
Gustav Klyvø Blaabjerg
Gustav Klyvø Blaabjerg
Hej!
Jeg hedder Gustav, og jeg har spillet musik siden jeg var 10 år gammel, hvor jeg startede med at spille i band, lige så snart jeg kunne sætte to akkorder sammen. I dag bruger jeg det meste af min tid på at komponere og indspille sange i mit studie i Holme. Mit hovedinstrument er guitar, men jeg synger også og spiller klaver i en professionel sammenhæng. Derudover er jeg en habil bassist og trommeslager.
Jeg har tidligere studeret sangskrivning i England, og før det boede jeg i Reykjavik, hvor jeg brugte weekenderne på at optræde med mine sange. Min musikalske baggrund kommer derfor i høj grad fra livet som udøvende musiker. For mig er det vigtigt, at man synes det er sjovt at spille musik, og i min undervisning tager jeg derfor udgangspunkt i den enkelte elevs individuelle behov og niveau. Er der en bestemt sang, man gerne vil lære at spille, et band, man er vild med, eller en genre, man gerne vil dyrke etc., vil dette være springbrættet for lektionerne. I min undervisning er musikteori altid noget, der kommer i forlængelse af det praktiske, og derfor vil vi altid lægge vægt på spil og udøvelse, hvor det teoretiske bygges på hen ad vejen i takt med, at eleven bliver dygtigere til sit instrument.
Jeg glæder mig til at møde jer!
Jacob Tang Maunsbach
Jacob Tang Maunsbach
Om Jacob
Jeg er i midten af 20’erne og har gået flere semestre på Frontsession og underviser i guitar, bas, klaver, trommer og sang.
Undervisning
Jeg elsker musik, og jeg elsker at dele min begejstring med andre. Derfor er jeg også rigtig glad for at undervise, og jeg håber at min begejstring vil smitte af på dig! Musik er for alle – både dem med store ambitioner og dem, der “bare” gerne vil kunne spille deres yndlingssange. Det har jeg altid i baghovedet, når jeg underviser.
Jeg lægger især vægt på, at man skal turde fejle. Det er ikke farligt at begå fejl, det er en forudsætning for at være tilstede i musikken.
Første lektion
Det skal være sjovt! Hvis eleven ønsker at blive udfordret, vil jeg meget gerne det, men det er vigtigt for mig, at det er elevens ambitioner, lyst og energi, som er styrrende. Vi finder i fællesskab ud af, hvad du har lyst til at lære, laver lidt lyd, og måske får du en lektie. Det er vigtigt, at vi lærer hinanden at kende og hygger os, så du kan blive komfortabel i situationen :-)
Jakob Dybro Justesen
Jakob Dybro Justesen
Hej,
Jeg hedder Jakob, og jeg har spillet musik siden jeg gik i 4. klasse. Jeg spiller forskellige instrumenter, såsom klaver, guitar, bas og trommer, og gennem tiden har jeg bl.a. spillet i popbands med venner, bigband på den lokale musikskole og fusionsjazz i andre sammenhænge. For mig har det altid handlet om at spille det, jeg synes er sjovt.
I undervisningen vil vi snakke om, hvad eleven gerne vil have ud af at spille musik. Nogle vil gerne mestre deres instrument og blive så teknisk dygtige som overhovedet muligt, nogle vil mest af alt bare lære deres yndlingssange på det valgte instrument, og amdre vil måske bare gerne dyppe tæerne i vandet og udforske om instrumentet eller musikken er noget for dem. Det vil jeg efter bedste evne hjælpe med, og målet ændrer sig måske med tiden, måske endda fra dag til dag. Det er der selvfølgelig plads til :-)
Den første lektion vil gå ud på at snakke om ens erfaring med instrumentet og musik (hvis man har nogen) og finde ud af hvad man gerne vil opnå med det, om det så er teknisk snilde eller bare at have det sjovt. Jeg vil rigtig gerne høre, hvad eleven kunne tænke sig at spille, så jeg kan gøre undervisningen så spændende og sjov som mulig!
Christian Schjødt-Pedersen
Christian Schjødt-Pedersen
Hej!
Jeg hedder Christian, jeg er er i starten af 20’erne og bor i Aarhus. Jeg begyndte at spille klaver, da jeg startede i folkeskolen og har spillet lige siden. Senere begyndte jeg også at spille bas, blandt andet da jeg gik i musikklassen på gymnasiet. Jeg har spillet i mange forskellige sammenhænge, blandt andet i amatør-jazzbandet Iambisk Trio, hvor vi har spillet til alle slags arrangementer og festivaler. Jeg underviser også i sang, guitar og trommer.
I mit sabbatår har jeg gået på musikskolen Frontsession og været på Løgumkloster Højskole, hvor jeg modtog et musiklegat. Derudover spiller jeg i et band her i Aarhus, hvor jeg er leadvokalist.
Jeg har også sunget i kor i de sidste 13 år, både rytmisk og klassisk, og synger i dag i Aarhus U og Vor Frue Kirkes kantori.
I undervisningen lægger jeg vægt på, at det skal være trygt, sjovt og motiverende at spille musik. Nogle elever vil gerne blive rigtig gode til deres instrument, andre vil gerne lære deres yndlingssange, og nogle er måske bare nysgerrige efter at prøve musik for første gang og finde ud af, om det er noget for dem. Undervisningen bliver derfor tilpasset den enkelte elev, så den passer til både niveau og interesser.
Jeg glæder mig til at spille musik sammen med dig!
Jeppe Gass Christiansen
Jeppe Gass Christiansen
Hej! Jeg hedder Jeppe, og jeg har spillet musik så længe jeg kan huske. Jeg blev tidligt grebet af guitarspil, da man kunne synge til, og har ikke set mig tilbage siden. Jeg har siden dygtiggjort mig i flere instrumenter, som jeg i dag kan undervise i.
Jeg har arbejdet med børn og unge i adskillige år nu og har altid nydt at lære fra mig, samt selv at lære fra eleverne (det sker oftere end man skulle tro). Som musikunderviser lægger jeg meget vægt på, at der skal være spilleglæde, da det for mig er hele idéen med at spille musik. Man skal nyde at tage sit instrument frem, og man skal øve sig, når det gør én glad.
I starten skal vi lære hinanden at kende og finde ud af, hvilken slags musik du bliver glad af at spille, og hvordan vi hurtigst når til et punkt, hvor du kan spille dine yndlingssange.
Magnus Rønne Boesen
Magnus Rønne Boesen
Hej! Mit navn er Magnus, og jeg har spillet musik, siden jeg var otte år gammel. Jeg spiller på flere forskellige instrumenter og elsker altid at lære nyt. Gennem årene har jeg spillet i forskellige bands, og for mig har musik altid handlet om spilleglæde, nysgerrighed og fællesskab.
I dag studerer jeg musikvidenskab på Aarhus Universitet, da jeg drømmer om at blive musiklærer på et gymnasium. Jeg holder meget af at undervise og dele min passion for musik.
Når man skal lære et nyt instrument, mener jeg, at det er vigtigt at finde den rette balance i undervisningen. Det skal hverken være for let eller for svært, men tilpasses den enkelte, så læringen føles sjov, motiverende og overskuelig, og så man oplever tydelige fremskridt.
Karlos Rivál
Karlos Rivál
Hej, Jeg hedder Karlos, er 25 år og fra Aarhus.
I min undervisning vil det være vigtigt for mig at møde eleven i øjenhøjde og lave individuelle mål for, hvad eleven selv gerne vil ønske at lære, tilføje en basisviden om instrumentet- og musik/musikteori generelt samt dele de guldkorn jeg selv har opdaget i tidens løb, som jeg ville ønske jeg havde kendt til tidligere.
Det skal også være sjovt, og entusiasmen for musik vil være smittende i mine timer!
Andreas Skouros
Andreas Skouros
Hej!
Jeg hedder Andreas, jeg har spillet guitar siden jeg var 11 år og studerer i øjeblikket på det jyske musikkonservatorium. Jeg elsker at spille musik og at undervise i det!
Mit mål for undervisningen er at indholdet både er sjovt og lærerigt. Herudover er det vigtigt for mig at undervisningen foregår i et trygt rum, og at elevens ønsker kan blive imødekommet.
I løbet af den første time snakker vi om hvad du kunne tænke dig at lære. Herefter går vi lige så småt i gang med at spille
Mads Kaarup Wedebye
Mads Kaarup Wedebye
Om mig
Hej, mit navn er Mads. Jeg er meget passioneret for at give musikglæde, motivation og ikke mindst faglighed videre. Jeg tror på, at det er glæden ved musikken, der gør at man bliver ved med at spille! Jeg kan undervise i noder, teori og teknik, hvis det er det man ønsker at dykke ned i.
I øjeblikket studerer jeg på Det Jyske Musikkonservatorium, og når jeg ikke er optaget der, er jeg udøvende musiker, spiller koncerter og producerer musik.
Om undervisningen
Undervisningen tager altid udgangspunkt i dig, og det du synes er fedt. Alle er velkomne – om du er helt ny og vil prøve det af eller du er kommet langt på dit instrument og gerne vil lære mere! Hvis du er ny eller bare er i tvivl om hvad du vil arbejde med, så frygt ej – jeg har selvfølgelig også en masse musik og øvelser, vi kan tage fat i!
Når du begynder hos mig, tager vi en snak om hvor du er med musikken. Derefter sammensætter jeg et undervisningsforløb, som er tilpasset dine behov. Når det er sagt, så er jeg også fleksibel. Det betyder, at hvis du går død i det vi arbejder med, så snakker vi om det og justerer, så du kan bevare spilleglæden.
Jeg glæder mig til at møde dig og spille musik med dig!
Axel Hamilton
Axel Hamilton
Mit navn er Axel, og musik har været drivkraften i mit liv siden jeg selv greb en guitar i 1. klasse.
Det vigtigste for mig i min undervisning er, at den foregår på en pædagogisk og overskuelig måde, hvor eleven først og fremmest har det sjovt og trygt. På den måde er der gode forudsætninger for indlæring af musikalske færdigheder. Niveauet og hjemmeøvelser justeres efter elevens egne ambitioner og overskud, så eleven hele tiden er engageret uden at være på overarbejde.
Til den første lektion finder vi sammen ud af, hvad du gerne vil lære og laver en plan ud fra dine mål. Så lærer vi en bid af en sang, som du er med til at vælge og tager et skridt ad gangen derfra. Det skal nok blive sjovt!
Santiago Rueda-García
Santiago Rueda-García
Hi! :)
My name is Santiago Rueda-García, I am a musician and teacher from Colombia. I have been playing music since I was 10 years old. I have a Bachelor’s degree in music, one Master in film scoring, and another in composition.
For me, music is all about enjoying and having fun doing what you do, and as your teacher my role is to accompany your process through the beautiful world of music and guide you in everything you need, always making sure that you are feeling good, happy and motivated with what you are learning.
The most important thing in your musical journey are your desires and goals, those things that led you to start learning music. So, in our first lesson I will focus on listening to you, understanding what you want to accomplish and what are the things that motivate you. From there I will share with you all the tools that I have that have worked for me and that are a good match with your interests.
I hope to see you in our next class!
Viktor Jæger
Viktor Jæger
Om Viktor
Jeg har selv gået på mange forskellige musikskoler og studerer nu på det Jyske Musikkonservatorium. Jeg elsker at spille alle mulige former for musik og at udvikle mig selv som musiker, og det gør jeg i den grad også som underviser.
Om undervisningen
Jeg lægger vægt på at skabe en god stemning og et trygt rum at lære i. Jeg kan undervise i nodelæsning, teori og de tekniske aspekter ved et instrument, men lader det være op til eleven at tage styring med, hvad der skal lægges vægt på, så vi også får spillet en masse gode sange :-) Som underviser tager jeg selvfølgelig løbende stilling til, hvad der vil være godt for eleven at fokusere på.
Den første lektion
Vi starter med at tale om dit forhold til og erfaring med musik (det er ikke et krav at have erfaring), og så skal der så vidt muligt prøves at spille en lille smule sammen alt efter dit niveau. Det er vigtigt for mig at understrege, at man ikke behøver at have noget forhåndskendskab til, hvordan man spiller.
Lars Slengerich
Lars Slengerich
Violin and viola teacher.
Throughout his career Lars has been trained by Kgl. Kapelmusikus Julius Koppel, famed music educator Gerda von Bülow, Elisa Andersen (Danish National Symphony Orchestra), Marta Liebalova (former docent at The Royal Academy og Music) and by Erwin Chmiél (Aarhus Symphony Orchestra). On top of all this, Lars has studied with Dragomir Zachriev of Flensborg Symphony Orchestra 1994-2001.
Li Wen
Li Wen
Hello, my name is Li Wen, I am a pianist from China. I am currently pursuing a soloist degree in Piano at the Royal Academy of Music, where I also completed my Master. My undergraduate studies were in Composition at the China Conservatory of Music. Therefore the theoretical foundation and performance experience are two powerful tools in my teaching. I focus on nurturing an interest for music while exploring the reason and theory behind the beautiful music, taking students to understand and appreciate music from different perspectives.
I have rich teaching experience with students at all levels, whether they are beginners, advanced learners, or those aspiring to enter professional institutions. My students have successfully auditioned for the Guildhall School of Music and Drama, Royal Conservatoire of Scotland, Royal Welsh College of Music and Drama, and the China Conservatory of Music, among others. I have been teaching since my undergraduate years, including many beginners with no prior experience, so I am very familiar with the challenges that can arise in the early stages. I am very patient and dedicated to helping my students work through these challenges together.
I believe that the most important aspect of learning music is enjoyment. With passion and dreams, students can persist more effectively.
I look forward to seeing you in my piano class, where we can explore, experience, and create music together.
Ema Pisarčíková
Ema Pisarčíková
Emma is a classically trained pianist from Slovakia with an international educational background. She studied piano performance at the Conservatory in Bratislava and completed her bachelor’s degree in concert piano performance at the Academy of Performing Arts in Bratislava. As part of the Erasmus+ programme, she continued her studies at the Joseph Haydn Private University in Eisenstadt, Austria. She has received several prizes at national and international piano competitions and has participated in masterclasses with renowned pianists across Europe. She is currently completing her master’s degree in piano performance at the Royal Academy of Music in Aarhus, Denmark.
Jonatan Liengård
Jonatan Liengård
Om Jonatan
Musik har altid været en stor del af mit liv, og jeg er vokset op i et musikalsk hjem. Jeg har gået på musikefterskole og taget Musik A på gymnasiet, og jeg studerer i dag på MGK-Ø på rytmisk linje. Jeg har erfaring fra forskellige musikalske sammenhænge som big bands, partybands, jazzensembler og med at skrive original musik.
Undervisning
I min undervisning lægger jeg stor vægt på spilleglæde, motivation og musikalsk udvikling. Undervisningen tager altid udgangspunkt i elevens egne interesser og niveau, så vi arbejder med den musik, der giver mening og lyst til at spille videre. Jeg fokuserer både på det praktiske og musikalske: teknik, rytme, gehør, sammenspil og forståelse for instrumentet. Samtidig er det vigtigt for mig at skabe et trygt og positivt læringsmiljø, hvor eleven føler sig motiveret og tør udvikle sig i sit eget tempo. Undervisningen kan være struktureret med mål og øvelser, men kan også være mere fri og kreativ, alt efter hvad der passer til eleven.
Første lektion
I den første lektion lærer vi hinanden at kende og taler om din erfaring med musik og instrumentet, hvis du har spillet før. Vi snakker også om dine ønsker, mål og hvad du godt kunne tænke dig at spille. Herefter finder vi sammen ud af, hvordan undervisningen bedst kan bygges op, så den passer til dig.
Eskil Birk Bjerre
Eskil Birk Bjerre
Hej!
Jeg hedder Eskil, og jeg underviser i trommer, klaver, guitar og bas.
Jeg startede med at spille musik i 0. klasse. Jeg har spillet med i flere forskellige bands og sammenspilsgrupper inden for bl.a. pop, rock, jazz og verdensmusik. Musik har altid fyldt rigtig meget i mit liv og har været omdrejningspunkt for mange af mine fællesskaber.
Musik skal være sjovt, og som udgangspunkt skal vi sammen finde ud af, hvad du kan lide og har lyst til at spille – uanset om du gerne vil blive teknisk dygtig på dit instrument, eller om du vil fyre den af med dine yndlingssange – eller begge dele :-)
Til en start skal vi lære hinanden at kende, så vi får skabt et trygt og kreativt rum, hvor der er plads til at undersøge forskellige grene af musikken. Vi kigger sammen på niveau og ambitioner – det kan være mere eller mindre udfordrende, men det skal være sjovt!


